loading...
مطلب کده ( باکس تو باکس )
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 810 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش + فیلم و عکس 16+


سوزاندن خلبان توسط داعش

خلبان اردنی که داعش به گروگان گرفته بود روز گذشته به طرز بسیار وحشیانه ای داخل یک قفس زنده زنده سوزانده شد و فیلم سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش در فضای



گروه تروریستی داعش در اقدام وحشیانه خود  خلبان اردنی را که اسیر کرده بود، زنده زنده در آتش سوزاند و باعث واکنش زیادی از سوی جامعه جهانی شد. داعش بدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی  را که مدتی پیش توسط این گروه اسیر شده بود، با ریختن مواد آتش زا سوزاند و او را اعدام کرده است.

 سوختن خلبان اردنی
 
سوختن خلبان اردنی
 
ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در رابطه با این اقدام وحشتناک داعش گفت: در کمال ناراحتی و خشم خبر کشته شدن شهید قهرمان خلبان معاذ الکساسبه به دست گروه تروریستی بزدل داعش را شنیدیم. این اقدام توسط گروه جنایتکار و گمراهی انجام شد که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.
وی ادامه داد: این خلبان شجاع به خاطر دفاع از عقیده، وطن و امت خود جان خود را از دست داد و به دیگر شهدای وطن پیوست؛ شهدایی که جان و خونشان را فدای اردن عزیز کردند.
 
پادشاه اردن خاطرنشان کرد: ما امروز و در پی این مصیبت در کنار خانواده شهید قهرمان معاذ قرار داریم و همچنین در کنار ملت و نیروهای مسلح‌مان قرار داریم. این حادثه مصیبت همه اردنی‌هاست. در این لحظات دشوار وظیفه تمامی مردان و زنان کشور این است که به صورت یکپارچه جوهره ملت اصیل اردن را در مقابله با سختی ها و مصیبت ها به نمایش بگذارند. این سختی‌ها و مصیبت‌ها جز بر توان، یکپارچگی و عزت ما نمی‌افزاید.
 
دولت اردن در واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش به سوزاندن خلبان اسیر اردنی، ساجده الریشاوی  را به همراه چند تروریست دیگر که داعش می‌خواست آنها را با معاذ الکساسبه مبادله کند، صبح امروز (چهارشنبه) اعدام کرد.
 
سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد قتل خلبان اردنی را که داعش او را زنده در آتش سوزاند، محکوم و بر تقویت تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد قتل این خلبان اردنی را اقدام هولناک توصیف کرد.
سخنگوی بان کی مون گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد با خانواده و نزدیکان معاذ الکساسبه ابراز هم‌دردی و حمایت خود را از دولت و مردم اردن اعلام کرد.
بان کی مون از همه دولت‌ها خواست تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در چارچوب تعهدات خود در زمینه رعایت حقوق بشر افزایش دهند.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این اقدام شرورانه و بزدلانه را که بار دیگر بی‌رحمی داعش را ثابت کرد، محکوم کردند.
شورای امنیت اعلام کرد: چنین اقدامات وحشیانه‌ای که داعش مرتکب می‌شود، کشورها را مرعوب نمی‌کند بلکه عزم آن‌ها را در مبارزه علیه این گروه تکفیری و دیگر جنبش‌های افراطی تقویت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت از تلاش‌های دولت اردن برای مقابله با تهدید تروریسم حمایت کردند و از جامعه بین‌المللی خواستند با مقامات اردنی همکاری کند.
 
اتحادیه عرب
نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب هم جنایت وحشیانه داعش در قتل معاذ الکساسبه را با شدیدترین لحن محکوم کرد و گفت: جنایتی که گروه تروریستی داعش در مورد خلبان اردنی مرتکب شد، ناقض همه قوانین بین المللی و اصول ادیان آسمانی است و ما را به دوره جهالت و تاریک قرون وسطی باز می گرداند.
العربی در بیانیه‌ای این مصیبت را به پادشاه اردن، دولت و ملت این کشور و همچنین خانواده این خلبان تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.
وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی به علت شانی خالی کردن از مسئولیت و اتخاذ نکردن تصمیمات جدی و الزام‌آور برای مقابله با گروه‌های تروریستی به خصوص داعش که مرتکب جنایت ضدبشریت می‌شود، به شدت انتقاد کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر از اعضای جامعه بین‌المللی خواست برای مقابله با پدیده خطرناک تروریسم که صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند، متحد شوند.
العربی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن این فاجعه را به پادشاه، دولت و مردم اردن تسلیت گفت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.
وی یادآور شد، اتحادیه عرب در این شرایط سخت قاطعانه از اردن حمایت می‌کند.
 
آمریکا
در واکنش به این اقدام تروریستی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، اگر ویدیوی منتشرشده واقعی باشد، نشان دیگری از شرارت و بربریت داعش است.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفت: قتل خلبان اردنی وحشیگری داعش را نشان می دهد و سبب تقویت ائتلاف می شود.
کربی افزود: وزیر دفاع آمریکا مراتب تسلیت خود را به خانواده خلبان اردنی که گروه داعش وی را به روشی بی‌رحمانه به قتل رساند، اعلام می‌کند. قتل بی‌رحمانه وی وحشی‌گری داعش را نشان می‌دهد.
سخنگوی رسمی پنتاگون گفت: اقدام داعش در سوزاندن خلبان اردنی رفتار گروهی است که عملا شکست خورده است.
 
مصر
بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر جنایت داعش را در قتل خلبان اردنی با شدیدترین لحن محکوم و اقدام عناصر تروریستی داعش را به سوزاندن زنده الکساسبه جنایتی هولناک و اقدامی وحشیانه و بزدلان توصیف کرد.
عبدالعاطی افزود، اعدام فجیع خلبان اردنی ناقض همه ارزش‌ها و اصول دین حنیف اسلام و مغایر با اصول همه ادیان آسمانی دیگر است.
وی همبستگی و همدردی کامل دولت و ملت مصر را با دولت و ملت اردن در مقابله با تروریسم جنایتکار اعلام و تاکید کرد: تروریسم امروز امنیت و ثبات همه کشورهای جهان را هدف قرار داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اظهار داشت: دو کشور مصر و اردن سرنوشت و هدف مشترکی دارند و نابودی گروه‌های تروریستی تبهکار را خواستارند.
 
فرانسه
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز قتل وحشیانه خلبان اردنی گروگان داعش را محکوم کرد.
کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس‌جمهوری فرانسه قتل وحشیانه افسر ارتش اردن را که گروگان داعش در سوریه بود، به شدت محکوم و با خانواده او و مردم اردن ابراز همدردی کرد.
در این بیانیه آمده است: فرانسه و اردن در کنار هم علیه تروریسم و برقراری صلح در خاورمیانه اقدام خواهند کرد.
 
ژاپن
شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد، از قتل وحشتناک خلبان اردنی که اعضای داعش او را گروگان گرفته بودند، بسیار خشمگین شد.
آبه در سخنانی در پارلمان ژاپن افزود: من وقتی شنیدم معاذ الکساسبه به طرز وحشتناکی زنده سوزانده شده است، یک احساس شدید خشم و نفرت پیدا کردم.
وی تصریح کرد: این یک اقدام وحشیانه است و من آن را به شدت محکوم می کنم.
شینزو آبه همچنین با دولت و مردم اردن ابراز همدردی و همبستگی کرد و گفت: ژاپن تلاش خود را برای حمایت از بشریت در منطقه افزایش خواهد داد.
وی گفت: ژاپن تسلیم تروریسم نخواهد شد و من مصمم هستم از طریق همکاری با جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در خصوص مقابله با تروریسم عمل کنم.
 
و در پایان فیلم زنده زنده سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش را مشاهده می کنید.

 

محل سوزاندن خلبان اردنی شناسایی شد:


نشریه لبنانی الاخبار در شماره امروز خود خاطرنشان کرد که اعدام بی رحمانه معاذ الکساسبه، خلبان اردنی، در کنار ساختمان امنیت سیاسی رقه انجام شده است. برخی منابع می گویند که دست کم 25 تن از عناصر داعش در همین مکان و در پی بمباران نیروهای ائتلاف بین المللی به هلاکت رسیده اند.
چند حساب کاربری در توییتر از جمله صفحه متعلق به گروه فعالان حقوق بشر موسوم به "رقه در سکوت سر بریده می شود" با اشاره به جزئیات تصاویر ویدیوی سوزانده شدن این خلبان، به خصوص دیوار سنگی که در آن دیده می شود، محل وقوع این جنایت را مشخص کردند.
این حساب ها طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر را بدین شرح اعلام کردند (35.938725, 39.013118)، که می توان از طریق نقشه های گوگل آن را یافت.

خلبان اردنی

خلبان اردن

محل سوزاندن خلبان اردنی

سوزاندن خلبان اردنی


تصویربردار جنایت‌های داعش:

کیفیت بالای تصاویر منتشر شده از طرف گروه تروریستی داعش همواره بحث برانگیز بوده است و در فیلمی که از سوزاندن خلبان اردنی منتشر کرده از فناوری‌های بالا و پیشرفته‌ای استفاده کرده است.
تصویری که روند سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را نشان می‌دهد پایگاه اینترنتی موسسه فرقان وابسته به سازمان داعش پخش کرد و مدت آن ۲۵ دقیقه است. این فیلم با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تهیه شده و از جلوه‌های ویژه‌ای برخوردار است.
در فیلمی که سوزاندن خلبان اردنی را نشان می‌دهد حرفه‌ای‌گری بالایی را در زمینه‌های تهیه سناریو، تصویربرداری، تدوین و جلوه‌های ویژه می‌بینیم. این فیلم با نمایشی آغاز می‌شود که نظام اردن را به خیانت و مزدوری متهم می‌کند. داعش در این بخش عبدالله دوم پادشاه اردن را مسئول اعزام خلبانان اردنی برای حمله به مواضع این سازمان متهم می‌کند.
این سازمان تروریستی تلاش می‌کند با این فیلم افکار عمومی را قانع کند که داعش سازمانی است که با دشمنان اسلام می‌جنگد و دیگران با دشمن همکاری می‌کنند. پس از آن فیلم به بخش دیگری از سناریو منتقل می‌شود و اعترافات خلبان اسیر اردنی را پخش می‌کند.
 

تصویربردار داعش


در چهره اسیر اردنی آثار شکنجه دیده می‌شود و وی در این اعترافات از کشورهای عربی شرکت کننده در ائتلاف بین المللی و نقش هر کدام، انواع تسلیحات استفاده شده بر ضد داعش و اسامی خلبانان شرکت کننده در حملات هوایی ائتلاف بیان می‌کند.
پس از آن تصاویری از حملاتی که ائتلاف بین المللی بر ضد داعش انجام داده است پخش می‌شود که هدف از آن نشان دادن جنایات ائتلاف بر ضد زنان و کودکان و توجیه اقدامات داعش است. در این داعش با روش تصویربداری از نیروهای خود تلاش می‌کند آن‌ها را در موضع قدرت قرار دهد و برتری آن‌ها را به نمایش بگذارد. همه بخش‌های این فیلم با حرفه‌ای‌گری بالایی تصویربرداری شده است و هیچ چیز بدون معنا نیست. قرار گرفتن دوربین مقابل موضوعات تصویربرداری شده، زاویه دوربین و دقت انتقال از یک تصویر به تصویر بعد، همه آن‌ها برای بالا بردن سطح رعب و وحشت صورت می‌گیرد و تلاش می‌کند اقدامی را که می‌خواهد انجام دهد با این تصاویر توجیه کند.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس فاش کرد «نیرو سرایوا» جوان ۲۸ ساله انگلیسی که پرتغالی تبار است مسؤول گروه تصویربرداری داعش است.
وی که چهار فرزند دارد در سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرد تا به عضویت داعش درآید.
نیرو سرایوا را چهار شهروند پرتغالی تبار دیگر در تصویربرداری فیلم‌های سربریدن و جنایت‌های هولناک داعش کمک می‌کنند.
این پنج نفر در شرق لندن اقامت داشتند تحت تاثیر اندیشه‌های افراطی قرار گرفته بوده و ن=مدت زیادی زیر نظر سازمان اطلاعات انگلیس قرار داشتند.


سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش + فیلم و عکس 16+


سوزاندن خلبان توسط داعش

خلبان اردنی که داعش به گروگان گرفته بود روز گذشته به طرز بسیار وحشیانه ای داخل یک قفس زنده زنده سوزانده شد و فیلم سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش در فضای



گروه تروریستی داعش در اقدام وحشیانه خود  خلبان اردنی را که اسیر کرده بود، زنده زنده در آتش سوزاند و باعث واکنش زیادی از سوی جامعه جهانی شد. داعش بدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی  را که مدتی پیش توسط این گروه اسیر شده بود، با ریختن مواد آتش زا سوزاند و او را اعدام کرده است.

 سوختن خلبان اردنی
 
سوختن خلبان اردنی
 
ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در رابطه با این اقدام وحشتناک داعش گفت: در کمال ناراحتی و خشم خبر کشته شدن شهید قهرمان خلبان معاذ الکساسبه به دست گروه تروریستی بزدل داعش را شنیدیم. این اقدام توسط گروه جنایتکار و گمراهی انجام شد که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.
وی ادامه داد: این خلبان شجاع به خاطر دفاع از عقیده، وطن و امت خود جان خود را از دست داد و به دیگر شهدای وطن پیوست؛ شهدایی که جان و خونشان را فدای اردن عزیز کردند.
 
پادشاه اردن خاطرنشان کرد: ما امروز و در پی این مصیبت در کنار خانواده شهید قهرمان معاذ قرار داریم و همچنین در کنار ملت و نیروهای مسلح‌مان قرار داریم. این حادثه مصیبت همه اردنی‌هاست. در این لحظات دشوار وظیفه تمامی مردان و زنان کشور این است که به صورت یکپارچه جوهره ملت اصیل اردن را در مقابله با سختی ها و مصیبت ها به نمایش بگذارند. این سختی‌ها و مصیبت‌ها جز بر توان، یکپارچگی و عزت ما نمی‌افزاید.
 
دولت اردن در واکنش به اقدام گروه تروریستی داعش به سوزاندن خلبان اسیر اردنی، ساجده الریشاوی  را به همراه چند تروریست دیگر که داعش می‌خواست آنها را با معاذ الکساسبه مبادله کند، صبح امروز (چهارشنبه) اعدام کرد.
 
سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد قتل خلبان اردنی را که داعش او را زنده در آتش سوزاند، محکوم و بر تقویت تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد قتل این خلبان اردنی را اقدام هولناک توصیف کرد.
سخنگوی بان کی مون گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد با خانواده و نزدیکان معاذ الکساسبه ابراز هم‌دردی و حمایت خود را از دولت و مردم اردن اعلام کرد.
بان کی مون از همه دولت‌ها خواست تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در چارچوب تعهدات خود در زمینه رعایت حقوق بشر افزایش دهند.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این اقدام شرورانه و بزدلانه را که بار دیگر بی‌رحمی داعش را ثابت کرد، محکوم کردند.
شورای امنیت اعلام کرد: چنین اقدامات وحشیانه‌ای که داعش مرتکب می‌شود، کشورها را مرعوب نمی‌کند بلکه عزم آن‌ها را در مبارزه علیه این گروه تکفیری و دیگر جنبش‌های افراطی تقویت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای امنیت از تلاش‌های دولت اردن برای مقابله با تهدید تروریسم حمایت کردند و از جامعه بین‌المللی خواستند با مقامات اردنی همکاری کند.
 
اتحادیه عرب
نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب هم جنایت وحشیانه داعش در قتل معاذ الکساسبه را با شدیدترین لحن محکوم کرد و گفت: جنایتی که گروه تروریستی داعش در مورد خلبان اردنی مرتکب شد، ناقض همه قوانین بین المللی و اصول ادیان آسمانی است و ما را به دوره جهالت و تاریک قرون وسطی باز می گرداند.
العربی در بیانیه‌ای این مصیبت را به پادشاه اردن، دولت و ملت این کشور و همچنین خانواده این خلبان تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.
وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی به علت شانی خالی کردن از مسئولیت و اتخاذ نکردن تصمیمات جدی و الزام‌آور برای مقابله با گروه‌های تروریستی به خصوص داعش که مرتکب جنایت ضدبشریت می‌شود، به شدت انتقاد کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر از اعضای جامعه بین‌المللی خواست برای مقابله با پدیده خطرناک تروریسم که صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند، متحد شوند.
العربی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن این فاجعه را به پادشاه، دولت و مردم اردن تسلیت گفت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.
وی یادآور شد، اتحادیه عرب در این شرایط سخت قاطعانه از اردن حمایت می‌کند.
 
آمریکا
در واکنش به این اقدام تروریستی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، اگر ویدیوی منتشرشده واقعی باشد، نشان دیگری از شرارت و بربریت داعش است.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفت: قتل خلبان اردنی وحشیگری داعش را نشان می دهد و سبب تقویت ائتلاف می شود.
کربی افزود: وزیر دفاع آمریکا مراتب تسلیت خود را به خانواده خلبان اردنی که گروه داعش وی را به روشی بی‌رحمانه به قتل رساند، اعلام می‌کند. قتل بی‌رحمانه وی وحشی‌گری داعش را نشان می‌دهد.
سخنگوی رسمی پنتاگون گفت: اقدام داعش در سوزاندن خلبان اردنی رفتار گروهی است که عملا شکست خورده است.
 
مصر
بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر جنایت داعش را در قتل خلبان اردنی با شدیدترین لحن محکوم و اقدام عناصر تروریستی داعش را به سوزاندن زنده الکساسبه جنایتی هولناک و اقدامی وحشیانه و بزدلان توصیف کرد.
عبدالعاطی افزود، اعدام فجیع خلبان اردنی ناقض همه ارزش‌ها و اصول دین حنیف اسلام و مغایر با اصول همه ادیان آسمانی دیگر است.
وی همبستگی و همدردی کامل دولت و ملت مصر را با دولت و ملت اردن در مقابله با تروریسم جنایتکار اعلام و تاکید کرد: تروریسم امروز امنیت و ثبات همه کشورهای جهان را هدف قرار داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اظهار داشت: دو کشور مصر و اردن سرنوشت و هدف مشترکی دارند و نابودی گروه‌های تروریستی تبهکار را خواستارند.
 
فرانسه
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز قتل وحشیانه خلبان اردنی گروگان داعش را محکوم کرد.
کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس‌جمهوری فرانسه قتل وحشیانه افسر ارتش اردن را که گروگان داعش در سوریه بود، به شدت محکوم و با خانواده او و مردم اردن ابراز همدردی کرد.
در این بیانیه آمده است: فرانسه و اردن در کنار هم علیه تروریسم و برقراری صلح در خاورمیانه اقدام خواهند کرد.
 
ژاپن
شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد، از قتل وحشتناک خلبان اردنی که اعضای داعش او را گروگان گرفته بودند، بسیار خشمگین شد.
آبه در سخنانی در پارلمان ژاپن افزود: من وقتی شنیدم معاذ الکساسبه به طرز وحشتناکی زنده سوزانده شده است، یک احساس شدید خشم و نفرت پیدا کردم.
وی تصریح کرد: این یک اقدام وحشیانه است و من آن را به شدت محکوم می کنم.
شینزو آبه همچنین با دولت و مردم اردن ابراز همدردی و همبستگی کرد و گفت: ژاپن تلاش خود را برای حمایت از بشریت در منطقه افزایش خواهد داد.
وی گفت: ژاپن تسلیم تروریسم نخواهد شد و من مصمم هستم از طریق همکاری با جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در خصوص مقابله با تروریسم عمل کنم.
 
و در پایان فیلم زنده زنده سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش را مشاهده می کنید.

 

محل سوزاندن خلبان اردنی شناسایی شد:


نشریه لبنانی الاخبار در شماره امروز خود خاطرنشان کرد که اعدام بی رحمانه معاذ الکساسبه، خلبان اردنی، در کنار ساختمان امنیت سیاسی رقه انجام شده است. برخی منابع می گویند که دست کم 25 تن از عناصر داعش در همین مکان و در پی بمباران نیروهای ائتلاف بین المللی به هلاکت رسیده اند.
چند حساب کاربری در توییتر از جمله صفحه متعلق به گروه فعالان حقوق بشر موسوم به "رقه در سکوت سر بریده می شود" با اشاره به جزئیات تصاویر ویدیوی سوزانده شدن این خلبان، به خصوص دیوار سنگی که در آن دیده می شود، محل وقوع این جنایت را مشخص کردند.
این حساب ها طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر را بدین شرح اعلام کردند (35.938725, 39.013118)، که می توان از طریق نقشه های گوگل آن را یافت.

خلبان اردنی

خلبان اردن

محل سوزاندن خلبان اردنی

سوزاندن خلبان اردنی


تصویربردار جنایت‌های داعش:

کیفیت بالای تصاویر منتشر شده از طرف گروه تروریستی داعش همواره بحث برانگیز بوده است و در فیلمی که از سوزاندن خلبان اردنی منتشر کرده از فناوری‌های بالا و پیشرفته‌ای استفاده کرده است.
تصویری که روند سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را نشان می‌دهد پایگاه اینترنتی موسسه فرقان وابسته به سازمان داعش پخش کرد و مدت آن ۲۵ دقیقه است. این فیلم با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تهیه شده و از جلوه‌های ویژه‌ای برخوردار است.
در فیلمی که سوزاندن خلبان اردنی را نشان می‌دهد حرفه‌ای‌گری بالایی را در زمینه‌های تهیه سناریو، تصویربرداری، تدوین و جلوه‌های ویژه می‌بینیم. این فیلم با نمایشی آغاز می‌شود که نظام اردن را به خیانت و مزدوری متهم می‌کند. داعش در این بخش عبدالله دوم پادشاه اردن را مسئول اعزام خلبانان اردنی برای حمله به مواضع این سازمان متهم می‌کند.
این سازمان تروریستی تلاش می‌کند با این فیلم افکار عمومی را قانع کند که داعش سازمانی است که با دشمنان اسلام می‌جنگد و دیگران با دشمن همکاری می‌کنند. پس از آن فیلم به بخش دیگری از سناریو منتقل می‌شود و اعترافات خلبان اسیر اردنی را پخش می‌کند.
 

تصویربردار داعش


در چهره اسیر اردنی آثار شکنجه دیده می‌شود و وی در این اعترافات از کشورهای عربی شرکت کننده در ائتلاف بین المللی و نقش هر کدام، انواع تسلیحات استفاده شده بر ضد داعش و اسامی خلبانان شرکت کننده در حملات هوایی ائتلاف بیان می‌کند.
پس از آن تصاویری از حملاتی که ائتلاف بین المللی بر ضد داعش انجام داده است پخش می‌شود که هدف از آن نشان دادن جنایات ائتلاف بر ضد زنان و کودکان و توجیه اقدامات داعش است. در این داعش با روش تصویربداری از نیروهای خود تلاش می‌کند آن‌ها را در موضع قدرت قرار دهد و برتری آن‌ها را به نمایش بگذارد. همه بخش‌های این فیلم با حرفه‌ای‌گری بالایی تصویربرداری شده است و هیچ چیز بدون معنا نیست. قرار گرفتن دوربین مقابل موضوعات تصویربرداری شده، زاویه دوربین و دقت انتقال از یک تصویر به تصویر بعد، همه آن‌ها برای بالا بردن سطح رعب و وحشت صورت می‌گیرد و تلاش می‌کند اقدامی را که می‌خواهد انجام دهد با این تصاویر توجیه کند.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس فاش کرد «نیرو سرایوا» جوان ۲۸ ساله انگلیسی که پرتغالی تبار است مسؤول گروه تصویربرداری داعش است.
وی که چهار فرزند دارد در سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرد تا به عضویت داعش درآید.
نیرو سرایوا را چهار شهروند پرتغالی تبار دیگر در تصویربرداری فیلم‌های سربریدن و جنایت‌های هولناک داعش کمک می‌کنند.
این پنج نفر در شرق لندن اقامت داشتند تحت تاثیر اندیشه‌های افراطی قرار گرفته بوده و ن=مدت زیادی زیر نظر سازمان اطلاعات انگلیس قرار داشتند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
از شــیر مــرغ تا جــون آدمــی زاد «جـدیدتـرین مطالب و اخـبار ایران و جهان» این سایت در ستاد ساماندهی با آدرس ««««« bux2bux.rozblog.com »»»»»» بــه ثــبت رسـیده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شـما چـند سـال دارید ؟
    مطالب سایت چقدر برای شما مفید بـود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2947
  • کل نظرات : 93
  • افراد آنلاین : 99
  • تعداد اعضا : 153
  • آی پی امروز : 196
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 522
  • باردید دیروز : 288
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,232
  • بازدید ماه : 17,260
  • بازدید سال : 178,454
  • بازدید کلی : 5,826,103
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات
    گيره كوچك كننده بيني
    X بستن تبلیغات
    گردنبند مرغ آمين