loading...
مطلب کده ( باکس تو باکس )
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 591 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها،درمان لبخند لثه ای و تغییر رنگ آن با لیزر دندانپزشکی

رفع بد رنگی ها دندانی و حفظ رنگ طبیعی لثه و سفید کردن دندان با روش مدرن :
عوامل زيادی وجود دارند که در این تغییر رنگ ها تاثیر مي گذارند. سن، جنسيت، نژاد، وضعيت سلامتي و نيز عوامل محيطي و رژيم غذايی مي توانند در آن نقش داشته باشند. پيش از آغاز هر گونه درمان، بايد با پزشک خود مشورت کنيد و به احتياطات توجه کنيد تا اين که از هر گونه عارضه اي اطمينان يابيد.
دلايل زيادی وجود دارند که باعث می شوند در رفع بد رنگی های  دندان و لثه  جستجو کنیم . بهداشت خوب دهان تاثير مثبتي بر دهان دارد در حالي که بهداشت ضعيف دهان مي تواند منجر به بیماریهای فراوانی از جمله مشکلات قلبی شود. تغيير رنگ می تواند تنها لثه یا دندان يا هر دو را درگير کند. ممکن است به صورت موضعی یا عمومی و کلی باشد.

درمان لبخند لثه ای با لیزر

بسيار مهم است که پيش از آن که هر درمانی را برای اين مشکل آغاز کنيم، بدانيم منشا مشکل از کجاست. از متداولترين علت های تغيير رنگ لب ها و دندان سيگار کشيدن است و پس از آن مصرف قهوه و چای در طول روز.
هم چنین مصرف بيش از حد نوشابه های تيره يا مشروبات الکلی، آلرژی ،مصرف برخی داروها و ميزان زياد فلورايد در بدن مي تواند در تغيير رنگ ها نقش داشته باشند.
به علاوه برخي وضعيت های پزشکي خاص نيز می توانند باعث شوند رنگ طبيعی لب ها تغيير نمايد که بايد از طريق بررسی و آزمايش مشخص شوند.
تغییر رنگ لثه نیز به دنبال بیمارهای لثه ، مصرفی برخی داروها ، استفاده از روکش های فلزی یا خال های مادرزادی لثه از موانع ایجاد یک لبخند زیباست.لثه سالم باید حالت هلالی (دالبری) و به رنگ صورتی روشن باشد.
تا قبل از حضور لیزر در عرصه دندانپزشکی راه حلی برای این گونه مشکلات وجود نداشت، خوشبختانه تکنولوژی لیزر با ایجاد امکان درمان محافظه کارانه به ما این اجازه را می دهد بدون نیاز به حذف بافت لثه و بدون هر گونه آسیب دیدگی، تغییر رنگ یا بد رنگی های لثه را برای همیشه رفع کنیم.

لبخند لثه ای و اصلاح خط لثه

لبخند لثه ای یا زیاد دیده شدن لثه ها موقع خندیدن یا اصلاح خط لثه:با توجه به نسبت استاندارد لثه به دندان در عدم تناسب ها ،هنگام خندیدن لثه ها در درجات مختلف بیشتر دیده می شود. لثه ها چارچوب دندانهایتان است. لیزر چنان دقتی فراهم می کند که دندانپزشک زیبایی بتواند به دقت لثه هایتان را به حدی برساند که اندازه مناسبی نسبت به دندانهایتان داشته باشد. نکته جالب این روش این است که تمامی مراحل لیزر درمانی، کاملا بدون درد می باشد و به بخیه نیازی نیست. وجود خطوط لثه ای قرینه، هماهنگ و سالم برای هر لبخند زیبایی از ضروریات محسوب می شود. با روش محافظه كارانه ای كه فناوری لیزر با خود به همراه آورده است منظم كردن خطوط لثه ای انجام پذیر شده است كه با كاهش باكتری بافتهای مجاور نسج دندان رعایت بهداشت دهان را نیز تسهیل می سازد.

سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها،درمان لبخند لثه ای و تغییر رنگ آن با لیزر دندانپزشکی

لبخند لثه ای و پیدا شدن اضافی لثه ها موقع حندیدن

سفید کردن دندان ها با لیزر

بلیچینگ و سفید کردن دندان ها با لیزر دندانپزشکی بدون عارضه :در دنیای ارتباطات، ظاهر مطلوب نقش مهمی در افزایش موفقیت های اجتماعی٬اقتصادی و عاطفی دارد و از آنجا که صحبت کردن اصلی ترین بخش دریک  ارتباط است تعجبی ندارد که زیباسازی لبخند هدف اصلی هر کار دندانپزشکی باشد.
 دلايل زيادی وجود دارند که باعث می شوند برای رفع بد رنگی های  دندان و لثه  تلاش  نماييم . گر چه بهداشت خوب دهان تاثير مثبتی بر دهان دارد اما فرد را از انجام درمان های زیبایی بی نیاز نمی سازد.

سفید کردن دندان با استفاده از لیزر این امکان را به بیمار می دهد که سریعتر از روشهای پیشین، به خنده ای درخشان تر دست یابد. به طور خلاصه، لیزر به دندانپزشکان اجازه می دهد که گزینه های سریعتر و قابل اعتمادتری نسبت به بسیاری از روشهای پیشین، به درمانجو ارائه دهد.
چه به دنبال کاهش درد در  طول دوران فرایند معالجه روشهای جراحی باشید و چه بخواهید خنده ی خود را به سریعترین و کارآمدترین روش ممکن بهبود ببخشید، روش لیزر می تواند برای شما مفید باشد.

کاربرد لیزر در تغییر بد رنگی لثه و سفید کردن دندان ها :
یکی از مشکلاتی که باعث مراجعه بسیاری از بیماران به کلینکهای دندانپزشکی گردیده است بد رنگهای منتشر یا موضعی در لثه و دندانهاست که گاهی با مشکلات بد شکلی دندانها یا جابجایی دندانها نیز دو چندان می شوند.بدرنگی های دندانی به هر علتی که ایجاد شوند با ژنتیک و وراثت ، افزایش سن ،مصرف برخی داروها ، درمانهای ناقص ریشه ها ،استعمال دخانیات و .... با پیشرفت تکنولوژی لیزر و وجود مواد موثر به راحتی برطرف خواهند شد.
استفاده از انرژی لیزر در پروسه سفید کردن دندانها توسط FDA ، مجامع علمی و دانشگاهی کاملا  تائید شده است، مدت تابش بسیار کوتاه (کمتر از 80 ثانیه) احتمال آسیب دیدن دندانها را به حداقل می رساند.به علاوه در این نوع سفیدکردن لثه ها کاملا محافظت می شوند و در نهایت مدت اثر طولانی تری را به دنبال خواهد داشت(10-7 سال).
تا قبل از حضور لیزر در عرصه دندانپزشکی راه حلی برای این گونه مشکلات وجود نداشت، خوشبختانه تکنولوژی لیزر با ایجاد امکان درمان محافظه کارانه به ما این اجازه را می دهد بدون نیاز به حذف بافت لثه و بدون هر گونه آسیب دیدگی، تغییر رنگ و حتی بد رنگی های لثه را برای همیشه رفع کنیم.
به دلیل بروز حساسیت های دندانی طولانی مدت در روش های گذشته بلیچینگ ،معمولا افراد از توصیه سفید کردن دندان به اطرافیان خودداری می کردند حتی گاهی تصور می شد که به مینای دندان آسیب جدی می رسد.اما با استفاده از لیزر تمایل مردم نسبت به روشن سازی رنگ دندان ها افزایش یافته است به علاوه مدت اثر طولانی تر بلیچینگ (7 تا 10 سال در مقابل سایر روشها که 1 تا 3 سال می باشد)نیاز به استفاده از روشهای بلیچینگ خانگی و سایر روشهای معمول دندانپزشکی را حدف می کند.

بلیچینگ یا سفید كردن دندان:
یکی از پر تقاضاترین خدمات زیبایی دندانپزشكی روشن كردن رنگ دندانهاست .در آمریكا بر اساس آمار 86 درصد بزرگسالان حداقل یكی از روشهای سفید كردن دندان را تجربه كرده اند.
رنگ طبیعی دندان افراد مختلف با هم متفاوت است و تابع ژنتیک آنهاست. به علاوه با افزایش سن مواد غذایی رنگ زا مانند چای و قهوه، مصرف برخی از داروها بخصوص در دوران كودكی،سیگار، بهداشت ضعیف و موجب می شوند از رنگ دندان خود راضی نباشید.
روش كلی استفاده از ماده ای است كه با انرژی فعال شده و با آزاد كردن رادیكالهای آزاد اكسیژن رنگدانه های سطح مینا را از بین می برد.پس توجه داشته باشید اثر گذاری روی میناست و به عاج یا اعصاب دندان هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.آخرین تكنیک ارائه شده استفاده از دستگاه های لیزر می باشد. انرژی لیزر باعث افزایش رادیكالهای آزاد ژل سفید كننده می گردد و این كار به طور قابل ملاحظه ای این عمل را تسریع می كند. در نتیجه كاهش زمان درمان احتمال ایجاد حساسیت به حداقل می رسد.
سفید كردن دندانها با لیزر معمولا گران تر از سایر روش ها به نظر می رسد ولی با ارزیابی تعداد جلسات كم درمانی (2-1جلسه) و مدت اثر طولانی تر آن انتخاب آن مقرون به صرفه می گردد.
مزایایی استفاده از لیزر دندانپزشکی :1-ایمن تر از سایر روشهاست.
2-طول جلسه درمانی كوتاه تر است.
3-آسیبی به دندان و بافت اطراف آن وارد نمی سازد.
4- مدت اثر طولانی تری نسبت به سایر روشها دارد.
5- در بد رنگی های شدید كه روشهای دیگر نا كار آمدند به خوبی پاسخگوست.
6- در بین روشهای مختلف بهترین نتایج را داراست. حتی با یك جلسه درمانی نتایج قابل ملاحظه ای دیده می شود.

بلیچیبنگ و سفید کردن دندان بدون عارضه

رفع خنده لثه ای با لیزر

روش های زیبایی  دندانپزشکی، چه به صورت ونیر ( داخل مطبی ) انجام شوند  و چه به صورت لمینیت ( خارج از مطب ) ،در کوتاه مدت ( کمتر از دو هفته ) قابل انجام بوده و در اغلب موارد بدون نیاز به تراش دندان و در پیچیده ترین شرایط با اندک تراش دندان ( در حد مینا ) قابل انجامند .

نمونه تصویر زیبایی با ونیر

در قدم نخست دندانپزشکی زیبایی، دندان های شما به دقت مورد آنالیز قرار می گیرند تا عدم تناسب و توازن مشخص شده و برطرف گردند .

با دندانپزشکی لیزری به خنده تان زیبایی ببخشید:
خنده شما معرفی شما به دنیاست و هنگامی که در مورد نقش بستنش بر چهره تان، احساس خجالت می کنید، خودتان را محدود می سازید. بسیاری از مردمی که احساس راحتی با جنبه هایی از دندانها و لثه شان نمی کنند، خواسته یا ناخواسته خنده شان را پنهان می کنند که بر تعاملات و روابطشان تاثیر می گذارد.
سلامت لثه ها :
ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که دندانپزشکی لیزری می تواند به بازگرداندن سلامت لثه هایتان نیز کمک کند. هنگامی که عمق تمیز کردن کافی نیست، لیزر می تواند برای کمک به از بین بردن بیماریهای لثه ای یا التهاب لثه ها کمک کند.

سفید کردن دندان با لیزر دندانپزشکی

سوالات متداول در مورد سفید کردن دندان و بلیچینگ و کاربرد لیزر دندانپزشکی:

رنگ دندانها پس از سفید کردن چند درجه روشن می شود؟این پرسش شاید اولین چیزی باشد که از دندانپزشک می پرسید .در تبلیغات زیادی می بینیم که ادعا شده است با یک بار استفاده از فلان تکنیک یا فلان مواد دندانهای شما تا 10-9-8-و....... درجه روشن می شود ولی این یک کار نمی تواند واقعا عملی باشد.
برای اینکه بفهمید رنگ دندانهایتان چقدر روشن شده اند باید رنگ آنها را قبل و بعد از درمان با هم مقایسه کنید.
سفید کردن دندانها روی افراد مختلف نتایج متفاوتی داشته است. در کل تمام دندانهایی که بلچینگ روی آنها انجام می شود روشن تر خواهند شد و حتی پس از طی مدت زمان نسبتاً طولانی با تیره شدن مجدد باز هم رنگ روشن تری از حالت اولیه خواهند داشت. اما میزان تغییر رنگ به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله زمینه رنگ دندان پایه (دندانهایی که در زمینه آبی یا خاکستری دارند نسبت به آنهایی که در زمینه قهو ه ای یا زرد دارند دیرتر به درمان جواب می دهند.)

پس از پلیچینگ چه مدت دندانها روشن باقی می مانند؟تحقیقات نشان داده اند که بر اساس تکنیکهای به کار رفته بطور متوسط می توان پنج تا ده سال را در نظر گرفت. اما حفظ نتایج درمان تا حد زیادی به میزان رعایت توصیه های دندانپزشک توسط شما مربوط می شود.
آیا شما کاندیدای مناسبی برای سفید کردن دندان هستید؟
به طور کلی منعی برای این درمان در هیچ گروه سنی وجود ندارد. تنها برای کودکان تا رسیدن با سن بزرگسالی توصیه نشده است.
به علاوه بلچینگ تنها روی مینا دندان موثر است پس روی روکشها یا ترمیمهای کامپوزیتی قبلی موثر نمی باشد.
آیا بلیچینگ دندان باعث آسیب می شود؟
بی خطر بودن این درمان توسط و مجامع علمی دانشگاهی تایید شده است.بافتهای حساس اطراف و دندان توسط ماده ویژه ای محافظت می شوند و هیچ گونه حساسیت یا آسیبی به آنها وارد نمی گردد.
بر اساس تکنیک انتخابی و طول جلسه درمانی میزان حساسیت ایجاد شده از عدم حساسیت تا یک حساسیت گذرای کوتاه مدت متفاوت است. به طور کلی آسیب جدی یا طولانی مدت در هیچ روشی گزارش نشده است.
آیا بلیچینگ موجب پوسیدگی دندان و از بین رفتن آن می شود؟پاسخ منفی هست.در گذشته نه چندان دور(چنانکه در اغلب مطب ها همان روشهای گذشته استفاده می شود)به مدت طولانی و بیش از 45 دقیقه موادی روی دندان فعال قرار داده می شود.این امر موجب بروز حساسیت های گذرا در دندان بیمار می شود.گاهی بهبودی کامل چند ماه طول می کشد.به علاوه به دلیل عدم حفاظت لثه آسیب هایی به صورت زخم و التهاب در لثه ایجاد می شود که گاها نیاز به درمان های جدی پیدا ی کند.
در تکنولوژی لیزر علاوه بر استفاده از مواد ایمن و مخصوص مدت زمان کوتاه تابش (80-20 ثانیه) این نگرانی های قدیم را رفع کرده است.

دندان در روش سفید کردن با لیزر چند درجه سفید می شود؟این شاید اولین پرسشی باشد که از دندانپزشک پرسیده می شود.به خاطر داشته باشید که بهای سفید شدن دندان نباید آسیبی به آنها برسد.البته معنای جمله فوق این نیست که شما نمی توانید به رنگ دلخواه خود برسید. تبلیغات بسیاری  مدعی هستند با یک جلسه در مطب می توانید رنگ دندان های شما 8 یا 9 و.. درجه روشن شود.اما این صرفا یک شعار تبلیغاتی است.برای اینکه بفهمید رنگ دندان شما چقدر روشن شده اند باید رنگ آنها را قبل و بعد از سفید کردن مقایسه کنید.
در کل تمام دندانهایی که بلیچینگ روی آنها انجام می شود روشن تر می شوند اما این تغییر رنگ به عوامل گوناگونی بستگی دارد.دندان های با زمینه آبی یا خاکستری دیرتر به سفید کردن جواب می دهند. پس باید جلسات متعددی تحت درمان قرار بگیرید.
اما دندان های با زمینه زرد یا قهوه ای طی 1 تا 2 جلسه دندانپزشکی به رنگ دلخواه خود می رسند.به هر حال"دندان های روشن شده حتی اگر به مرور زمان تیره شوند باز هم از حالت اولیه خود روشن تر خواهند بود."
مدت جلسه درمانی برای سفید کردن دندان با لیزر چقدر خواهد بود؟
با استفاده از تکنیک لیزر از زمان حضور بیمار روی یونیت تا پایان کار 45-30 دقیقه زمان لازم است. بخش عمده این مدت صرف آماده سازی بیمار می گردد و زمان تابش اشعه تنها بین 80 ثانیه خواهد بود.
اقدامات احتیاطی در حین کاربرد لیزر چیست؟تنها عضوی که در زمان کار با لیزر باید محافظت شود چشم ها می باشند که بدین منظور عینک های مخصوص طراحی شده است که دندانپزشک،دستیار و البته بیمار ملزم به استفاده از آن هستند.
آیا گروه سنی خاصی باید از خدمات لیزر دندانپزشکی استفاده کند؟
خوشبختانه همه گروه های سنی قادر به استفاده از لیزر هستند.پس قرار دادن محدویت سنی جهت استفاده از این تکنولوژی کاملا غیر علمی است.

لیزر برای چه کسانی منع مصرف دارد؟بر اساس آخرین مطالعات انجام شده استفاده از لیزر برای عموم مردم حتی کودکان و زنان باردار گزارش شده است.تنها در یک مورد خاص برای افراد دارای منع مصرف دارد.
آیا لیزر به دندان ها آسیب می رساند؟آیا لیزر موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟
متاسفانه اخیرا اظهار نظر هایی مشابه از سوی افراد آکاه و بعضا همکاران دندانپزشکی غیر لیزری عنوان می شود که هیچ گونه پایه علمی ندارد و صرفا بر اساس نظر شخصی آنها می باشد. تجربه سالها در کاربرد لیزر از سال 1960 ایمنی بودن عملکرد لیزر را تضمین می کند.
در ابتدا باید گفت: از آنجایی که لیزر نور تخصیص یافته است تنها در ناحیه هدف و با کنترل کامل دندانپزشک وارد بافت می گردد.پس اگر بافت هدف ما، بخشی از لثه باشد به هیچ عنوانی برای دندان آسیب رسان نخواهد بود.ثانیا انواعی از لیزرها وجود دارند که با برداشتن پوسیدگی ها در واقع ساختار سالم دندان را حفظ می کنند.
آیا حرارت ناشی از کاربرد لیزر به مناطق اطراف بافت هدف،صدمه می زند؟
یکی از مهمترین مزایای استفاده از لیزرها حفظ سلامتی بافت های اطراف ناحیه هدف است.لیزر با خاصیت انعقادی خود،باعث حذف خونریزی از منطقه جراحی،دید بهتری برای دندانپزشک فراهم می کند که تنها بر روی هدف متمرکز می شود.بخش کوچکی از حرارت تابشی از نور لیزر در اطرف ناحیه جراحی شده پراکنده می شود که با افزایش خون رسانی، التیام بافت تحت جراحی را سرعت می بخشد و در واقع نقش مثبتی دارد.

و اما خلاصه ی کلام ما می دانیم که بعضی از خانم ها و آقایان محترم از لبخند خود راضی نیستند . به دلیل بد رنگی دندانها که نتوانسته اند با روشهای خانگی یا حتی مراجعه به دندانپزشکی به خوبی برطرف کنند، دیده شدن بیش از حدلثه موقع خندیدن ،نا مرتبی دندانها و......و متاسفانه هنوز کاری انجام نداده اند و همچنان با این مشکل درگیر هستند.با پیش رفت های امروزی در دنیای دندان پزشکی برای هر مشکلی راه درمانی وجود دارد.درکلینیک ما از آخرین متد درمانی و آخرین تکنولوژی (لیزر)به همراهی کادر مجرب  جهت تامین رضایت حداکثری بیمار بهره گرفته شده است و در نهایت با توجیه بیمار درمان آغاز می گردد.
دکتر سیده مریم حاکم زاده دندانپزشک و دارای مدرک مسترشیب لیزر دندانپزشکی از آلمان.....

برای اطلاعات بیشتر دندانپزشکی لیزری و ترمیمی اینجا را کلیک کنید.برای درمان زیبایی تغییر بد رنگی لثه و سفید کردن دندان با لیزر دندانپزشکی و مشکلات خنده ی لثه ای می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
22229666- 02122229665

مشاوره و درمان زیر نظر دکتر سیده مریم حاکم زاده

سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها،درمان لبخند لثه ای و تغییر رنگ آن با لیزر دندانپزشکی

رفع بد رنگی ها دندانی و حفظ رنگ طبیعی لثه و سفید کردن دندان با روش مدرن :
عوامل زيادی وجود دارند که در این تغییر رنگ ها تاثیر مي گذارند. سن، جنسيت، نژاد، وضعيت سلامتي و نيز عوامل محيطي و رژيم غذايی مي توانند در آن نقش داشته باشند. پيش از آغاز هر گونه درمان، بايد با پزشک خود مشورت کنيد و به احتياطات توجه کنيد تا اين که از هر گونه عارضه اي اطمينان يابيد.
دلايل زيادی وجود دارند که باعث می شوند در رفع بد رنگی های  دندان و لثه  جستجو کنیم . بهداشت خوب دهان تاثير مثبتي بر دهان دارد در حالي که بهداشت ضعيف دهان مي تواند منجر به بیماریهای فراوانی از جمله مشکلات قلبی شود. تغيير رنگ می تواند تنها لثه یا دندان يا هر دو را درگير کند. ممکن است به صورت موضعی یا عمومی و کلی باشد.

درمان لبخند لثه ای با لیزر

بسيار مهم است که پيش از آن که هر درمانی را برای اين مشکل آغاز کنيم، بدانيم منشا مشکل از کجاست. از متداولترين علت های تغيير رنگ لب ها و دندان سيگار کشيدن است و پس از آن مصرف قهوه و چای در طول روز.
هم چنین مصرف بيش از حد نوشابه های تيره يا مشروبات الکلی، آلرژی ،مصرف برخی داروها و ميزان زياد فلورايد در بدن مي تواند در تغيير رنگ ها نقش داشته باشند.
به علاوه برخي وضعيت های پزشکي خاص نيز می توانند باعث شوند رنگ طبيعی لب ها تغيير نمايد که بايد از طريق بررسی و آزمايش مشخص شوند.
تغییر رنگ لثه نیز به دنبال بیمارهای لثه ، مصرفی برخی داروها ، استفاده از روکش های فلزی یا خال های مادرزادی لثه از موانع ایجاد یک لبخند زیباست.لثه سالم باید حالت هلالی (دالبری) و به رنگ صورتی روشن باشد.
تا قبل از حضور لیزر در عرصه دندانپزشکی راه حلی برای این گونه مشکلات وجود نداشت، خوشبختانه تکنولوژی لیزر با ایجاد امکان درمان محافظه کارانه به ما این اجازه را می دهد بدون نیاز به حذف بافت لثه و بدون هر گونه آسیب دیدگی، تغییر رنگ یا بد رنگی های لثه را برای همیشه رفع کنیم.

لبخند لثه ای و اصلاح خط لثه

لبخند لثه ای یا زیاد دیده شدن لثه ها موقع خندیدن یا اصلاح خط لثه:با توجه به نسبت استاندارد لثه به دندان در عدم تناسب ها ،هنگام خندیدن لثه ها در درجات مختلف بیشتر دیده می شود. لثه ها چارچوب دندانهایتان است. لیزر چنان دقتی فراهم می کند که دندانپزشک زیبایی بتواند به دقت لثه هایتان را به حدی برساند که اندازه مناسبی نسبت به دندانهایتان داشته باشد. نکته جالب این روش این است که تمامی مراحل لیزر درمانی، کاملا بدون درد می باشد و به بخیه نیازی نیست. وجود خطوط لثه ای قرینه، هماهنگ و سالم برای هر لبخند زیبایی از ضروریات محسوب می شود. با روش محافظه كارانه ای كه فناوری لیزر با خود به همراه آورده است منظم كردن خطوط لثه ای انجام پذیر شده است كه با كاهش باكتری بافتهای مجاور نسج دندان رعایت بهداشت دهان را نیز تسهیل می سازد.

سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها،درمان لبخند لثه ای و تغییر رنگ آن با لیزر دندانپزشکی

لبخند لثه ای و پیدا شدن اضافی لثه ها موقع حندیدن

سفید کردن دندان ها با لیزر

بلیچینگ و سفید کردن دندان ها با لیزر دندانپزشکی بدون عارضه :در دنیای ارتباطات، ظاهر مطلوب نقش مهمی در افزایش موفقیت های اجتماعی٬اقتصادی و عاطفی دارد و از آنجا که صحبت کردن اصلی ترین بخش دریک  ارتباط است تعجبی ندارد که زیباسازی لبخند هدف اصلی هر کار دندانپزشکی باشد.
 دلايل زيادی وجود دارند که باعث می شوند برای رفع بد رنگی های  دندان و لثه  تلاش  نماييم . گر چه بهداشت خوب دهان تاثير مثبتی بر دهان دارد اما فرد را از انجام درمان های زیبایی بی نیاز نمی سازد.

سفید کردن دندان با استفاده از لیزر این امکان را به بیمار می دهد که سریعتر از روشهای پیشین، به خنده ای درخشان تر دست یابد. به طور خلاصه، لیزر به دندانپزشکان اجازه می دهد که گزینه های سریعتر و قابل اعتمادتری نسبت به بسیاری از روشهای پیشین، به درمانجو ارائه دهد.
چه به دنبال کاهش درد در  طول دوران فرایند معالجه روشهای جراحی باشید و چه بخواهید خنده ی خود را به سریعترین و کارآمدترین روش ممکن بهبود ببخشید، روش لیزر می تواند برای شما مفید باشد.

کاربرد لیزر در تغییر بد رنگی لثه و سفید کردن دندان ها :
یکی از مشکلاتی که باعث مراجعه بسیاری از بیماران به کلینکهای دندانپزشکی گردیده است بد رنگهای منتشر یا موضعی در لثه و دندانهاست که گاهی با مشکلات بد شکلی دندانها یا جابجایی دندانها نیز دو چندان می شوند.بدرنگی های دندانی به هر علتی که ایجاد شوند با ژنتیک و وراثت ، افزایش سن ،مصرف برخی داروها ، درمانهای ناقص ریشه ها ،استعمال دخانیات و .... با پیشرفت تکنولوژی لیزر و وجود مواد موثر به راحتی برطرف خواهند شد.
استفاده از انرژی لیزر در پروسه سفید کردن دندانها توسط FDA ، مجامع علمی و دانشگاهی کاملا  تائید شده است، مدت تابش بسیار کوتاه (کمتر از 80 ثانیه) احتمال آسیب دیدن دندانها را به حداقل می رساند.به علاوه در این نوع سفیدکردن لثه ها کاملا محافظت می شوند و در نهایت مدت اثر طولانی تری را به دنبال خواهد داشت(10-7 سال).
تا قبل از حضور لیزر در عرصه دندانپزشکی راه حلی برای این گونه مشکلات وجود نداشت، خوشبختانه تکنولوژی لیزر با ایجاد امکان درمان محافظه کارانه به ما این اجازه را می دهد بدون نیاز به حذف بافت لثه و بدون هر گونه آسیب دیدگی، تغییر رنگ و حتی بد رنگی های لثه را برای همیشه رفع کنیم.
به دلیل بروز حساسیت های دندانی طولانی مدت در روش های گذشته بلیچینگ ،معمولا افراد از توصیه سفید کردن دندان به اطرافیان خودداری می کردند حتی گاهی تصور می شد که به مینای دندان آسیب جدی می رسد.اما با استفاده از لیزر تمایل مردم نسبت به روشن سازی رنگ دندان ها افزایش یافته است به علاوه مدت اثر طولانی تر بلیچینگ (7 تا 10 سال در مقابل سایر روشها که 1 تا 3 سال می باشد)نیاز به استفاده از روشهای بلیچینگ خانگی و سایر روشهای معمول دندانپزشکی را حدف می کند.

بلیچینگ یا سفید كردن دندان:
یکی از پر تقاضاترین خدمات زیبایی دندانپزشكی روشن كردن رنگ دندانهاست .در آمریكا بر اساس آمار 86 درصد بزرگسالان حداقل یكی از روشهای سفید كردن دندان را تجربه كرده اند.
رنگ طبیعی دندان افراد مختلف با هم متفاوت است و تابع ژنتیک آنهاست. به علاوه با افزایش سن مواد غذایی رنگ زا مانند چای و قهوه، مصرف برخی از داروها بخصوص در دوران كودكی،سیگار، بهداشت ضعیف و موجب می شوند از رنگ دندان خود راضی نباشید.
روش كلی استفاده از ماده ای است كه با انرژی فعال شده و با آزاد كردن رادیكالهای آزاد اكسیژن رنگدانه های سطح مینا را از بین می برد.پس توجه داشته باشید اثر گذاری روی میناست و به عاج یا اعصاب دندان هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود.آخرین تكنیک ارائه شده استفاده از دستگاه های لیزر می باشد. انرژی لیزر باعث افزایش رادیكالهای آزاد ژل سفید كننده می گردد و این كار به طور قابل ملاحظه ای این عمل را تسریع می كند. در نتیجه كاهش زمان درمان احتمال ایجاد حساسیت به حداقل می رسد.
سفید كردن دندانها با لیزر معمولا گران تر از سایر روش ها به نظر می رسد ولی با ارزیابی تعداد جلسات كم درمانی (2-1جلسه) و مدت اثر طولانی تر آن انتخاب آن مقرون به صرفه می گردد.
مزایایی استفاده از لیزر دندانپزشکی :1-ایمن تر از سایر روشهاست.
2-طول جلسه درمانی كوتاه تر است.
3-آسیبی به دندان و بافت اطراف آن وارد نمی سازد.
4- مدت اثر طولانی تری نسبت به سایر روشها دارد.
5- در بد رنگی های شدید كه روشهای دیگر نا كار آمدند به خوبی پاسخگوست.
6- در بین روشهای مختلف بهترین نتایج را داراست. حتی با یك جلسه درمانی نتایج قابل ملاحظه ای دیده می شود.

بلیچیبنگ و سفید کردن دندان بدون عارضه

رفع خنده لثه ای با لیزر

روش های زیبایی  دندانپزشکی، چه به صورت ونیر ( داخل مطبی ) انجام شوند  و چه به صورت لمینیت ( خارج از مطب ) ،در کوتاه مدت ( کمتر از دو هفته ) قابل انجام بوده و در اغلب موارد بدون نیاز به تراش دندان و در پیچیده ترین شرایط با اندک تراش دندان ( در حد مینا ) قابل انجامند .

نمونه تصویر زیبایی با ونیر

در قدم نخست دندانپزشکی زیبایی، دندان های شما به دقت مورد آنالیز قرار می گیرند تا عدم تناسب و توازن مشخص شده و برطرف گردند .

با دندانپزشکی لیزری به خنده تان زیبایی ببخشید:
خنده شما معرفی شما به دنیاست و هنگامی که در مورد نقش بستنش بر چهره تان، احساس خجالت می کنید، خودتان را محدود می سازید. بسیاری از مردمی که احساس راحتی با جنبه هایی از دندانها و لثه شان نمی کنند، خواسته یا ناخواسته خنده شان را پنهان می کنند که بر تعاملات و روابطشان تاثیر می گذارد.
سلامت لثه ها :
ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که دندانپزشکی لیزری می تواند به بازگرداندن سلامت لثه هایتان نیز کمک کند. هنگامی که عمق تمیز کردن کافی نیست، لیزر می تواند برای کمک به از بین بردن بیماریهای لثه ای یا التهاب لثه ها کمک کند.

سفید کردن دندان با لیزر دندانپزشکی

سوالات متداول در مورد سفید کردن دندان و بلیچینگ و کاربرد لیزر دندانپزشکی:

رنگ دندانها پس از سفید کردن چند درجه روشن می شود؟این پرسش شاید اولین چیزی باشد که از دندانپزشک می پرسید .در تبلیغات زیادی می بینیم که ادعا شده است با یک بار استفاده از فلان تکنیک یا فلان مواد دندانهای شما تا 10-9-8-و....... درجه روشن می شود ولی این یک کار نمی تواند واقعا عملی باشد.
برای اینکه بفهمید رنگ دندانهایتان چقدر روشن شده اند باید رنگ آنها را قبل و بعد از درمان با هم مقایسه کنید.
سفید کردن دندانها روی افراد مختلف نتایج متفاوتی داشته است. در کل تمام دندانهایی که بلچینگ روی آنها انجام می شود روشن تر خواهند شد و حتی پس از طی مدت زمان نسبتاً طولانی با تیره شدن مجدد باز هم رنگ روشن تری از حالت اولیه خواهند داشت. اما میزان تغییر رنگ به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله زمینه رنگ دندان پایه (دندانهایی که در زمینه آبی یا خاکستری دارند نسبت به آنهایی که در زمینه قهو ه ای یا زرد دارند دیرتر به درمان جواب می دهند.)

پس از پلیچینگ چه مدت دندانها روشن باقی می مانند؟تحقیقات نشان داده اند که بر اساس تکنیکهای به کار رفته بطور متوسط می توان پنج تا ده سال را در نظر گرفت. اما حفظ نتایج درمان تا حد زیادی به میزان رعایت توصیه های دندانپزشک توسط شما مربوط می شود.
آیا شما کاندیدای مناسبی برای سفید کردن دندان هستید؟
به طور کلی منعی برای این درمان در هیچ گروه سنی وجود ندارد. تنها برای کودکان تا رسیدن با سن بزرگسالی توصیه نشده است.
به علاوه بلچینگ تنها روی مینا دندان موثر است پس روی روکشها یا ترمیمهای کامپوزیتی قبلی موثر نمی باشد.
آیا بلیچینگ دندان باعث آسیب می شود؟
بی خطر بودن این درمان توسط و مجامع علمی دانشگاهی تایید شده است.بافتهای حساس اطراف و دندان توسط ماده ویژه ای محافظت می شوند و هیچ گونه حساسیت یا آسیبی به آنها وارد نمی گردد.
بر اساس تکنیک انتخابی و طول جلسه درمانی میزان حساسیت ایجاد شده از عدم حساسیت تا یک حساسیت گذرای کوتاه مدت متفاوت است. به طور کلی آسیب جدی یا طولانی مدت در هیچ روشی گزارش نشده است.
آیا بلیچینگ موجب پوسیدگی دندان و از بین رفتن آن می شود؟پاسخ منفی هست.در گذشته نه چندان دور(چنانکه در اغلب مطب ها همان روشهای گذشته استفاده می شود)به مدت طولانی و بیش از 45 دقیقه موادی روی دندان فعال قرار داده می شود.این امر موجب بروز حساسیت های گذرا در دندان بیمار می شود.گاهی بهبودی کامل چند ماه طول می کشد.به علاوه به دلیل عدم حفاظت لثه آسیب هایی به صورت زخم و التهاب در لثه ایجاد می شود که گاها نیاز به درمان های جدی پیدا ی کند.
در تکنولوژی لیزر علاوه بر استفاده از مواد ایمن و مخصوص مدت زمان کوتاه تابش (80-20 ثانیه) این نگرانی های قدیم را رفع کرده است.

دندان در روش سفید کردن با لیزر چند درجه سفید می شود؟این شاید اولین پرسشی باشد که از دندانپزشک پرسیده می شود.به خاطر داشته باشید که بهای سفید شدن دندان نباید آسیبی به آنها برسد.البته معنای جمله فوق این نیست که شما نمی توانید به رنگ دلخواه خود برسید. تبلیغات بسیاری  مدعی هستند با یک جلسه در مطب می توانید رنگ دندان های شما 8 یا 9 و.. درجه روشن شود.اما این صرفا یک شعار تبلیغاتی است.برای اینکه بفهمید رنگ دندان شما چقدر روشن شده اند باید رنگ آنها را قبل و بعد از سفید کردن مقایسه کنید.
در کل تمام دندانهایی که بلیچینگ روی آنها انجام می شود روشن تر می شوند اما این تغییر رنگ به عوامل گوناگونی بستگی دارد.دندان های با زمینه آبی یا خاکستری دیرتر به سفید کردن جواب می دهند. پس باید جلسات متعددی تحت درمان قرار بگیرید.
اما دندان های با زمینه زرد یا قهوه ای طی 1 تا 2 جلسه دندانپزشکی به رنگ دلخواه خود می رسند.به هر حال"دندان های روشن شده حتی اگر به مرور زمان تیره شوند باز هم از حالت اولیه خود روشن تر خواهند بود."
مدت جلسه درمانی برای سفید کردن دندان با لیزر چقدر خواهد بود؟
با استفاده از تکنیک لیزر از زمان حضور بیمار روی یونیت تا پایان کار 45-30 دقیقه زمان لازم است. بخش عمده این مدت صرف آماده سازی بیمار می گردد و زمان تابش اشعه تنها بین 80 ثانیه خواهد بود.
اقدامات احتیاطی در حین کاربرد لیزر چیست؟تنها عضوی که در زمان کار با لیزر باید محافظت شود چشم ها می باشند که بدین منظور عینک های مخصوص طراحی شده است که دندانپزشک،دستیار و البته بیمار ملزم به استفاده از آن هستند.
آیا گروه سنی خاصی باید از خدمات لیزر دندانپزشکی استفاده کند؟
خوشبختانه همه گروه های سنی قادر به استفاده از لیزر هستند.پس قرار دادن محدویت سنی جهت استفاده از این تکنولوژی کاملا غیر علمی است.

لیزر برای چه کسانی منع مصرف دارد؟بر اساس آخرین مطالعات انجام شده استفاده از لیزر برای عموم مردم حتی کودکان و زنان باردار گزارش شده است.تنها در یک مورد خاص برای افراد دارای منع مصرف دارد.
آیا لیزر به دندان ها آسیب می رساند؟آیا لیزر موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟
متاسفانه اخیرا اظهار نظر هایی مشابه از سوی افراد آکاه و بعضا همکاران دندانپزشکی غیر لیزری عنوان می شود که هیچ گونه پایه علمی ندارد و صرفا بر اساس نظر شخصی آنها می باشد. تجربه سالها در کاربرد لیزر از سال 1960 ایمنی بودن عملکرد لیزر را تضمین می کند.
در ابتدا باید گفت: از آنجایی که لیزر نور تخصیص یافته است تنها در ناحیه هدف و با کنترل کامل دندانپزشک وارد بافت می گردد.پس اگر بافت هدف ما، بخشی از لثه باشد به هیچ عنوانی برای دندان آسیب رسان نخواهد بود.ثانیا انواعی از لیزرها وجود دارند که با برداشتن پوسیدگی ها در واقع ساختار سالم دندان را حفظ می کنند.
آیا حرارت ناشی از کاربرد لیزر به مناطق اطراف بافت هدف،صدمه می زند؟
یکی از مهمترین مزایای استفاده از لیزرها حفظ سلامتی بافت های اطراف ناحیه هدف است.لیزر با خاصیت انعقادی خود،باعث حذف خونریزی از منطقه جراحی،دید بهتری برای دندانپزشک فراهم می کند که تنها بر روی هدف متمرکز می شود.بخش کوچکی از حرارت تابشی از نور لیزر در اطرف ناحیه جراحی شده پراکنده می شود که با افزایش خون رسانی، التیام بافت تحت جراحی را سرعت می بخشد و در واقع نقش مثبتی دارد.

و اما خلاصه ی کلام ما می دانیم که بعضی از خانم ها و آقایان محترم از لبخند خود راضی نیستند . به دلیل بد رنگی دندانها که نتوانسته اند با روشهای خانگی یا حتی مراجعه به دندانپزشکی به خوبی برطرف کنند، دیده شدن بیش از حدلثه موقع خندیدن ،نا مرتبی دندانها و......و متاسفانه هنوز کاری انجام نداده اند و همچنان با این مشکل درگیر هستند.با پیش رفت های امروزی در دنیای دندان پزشکی برای هر مشکلی راه درمانی وجود دارد.درکلینیک ما از آخرین متد درمانی و آخرین تکنولوژی (لیزر)به همراهی کادر مجرب  جهت تامین رضایت حداکثری بیمار بهره گرفته شده است و در نهایت با توجیه بیمار درمان آغاز می گردد.
دکتر سیده مریم حاکم زاده دندانپزشک و دارای مدرک مسترشیب لیزر دندانپزشکی از آلمان.....

برای اطلاعات بیشتر دندانپزشکی لیزری و ترمیمی اینجا را کلیک کنید.برای درمان زیبایی تغییر بد رنگی لثه و سفید کردن دندان با لیزر دندانپزشکی و مشکلات خنده ی لثه ای می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
22229666- 02122229665

مشاوره و درمان زیر نظر دکتر سیده مریم حاکم زاده

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
از شــیر مــرغ تا جــون آدمــی زاد «جـدیدتـرین مطالب و اخـبار ایران و جهان» این سایت در ستاد ساماندهی با آدرس ««««« bux2bux.rozblog.com »»»»»» بــه ثــبت رسـیده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شـما چـند سـال دارید ؟
    مطالب سایت چقدر برای شما مفید بـود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2947
  • کل نظرات : 93
  • افراد آنلاین : 136
  • تعداد اعضا : 153
  • آی پی امروز : 379
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 1,272
  • باردید دیروز : 288
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,982
  • بازدید ماه : 18,010
  • بازدید سال : 179,204
  • بازدید کلی : 5,826,853
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات
    گيره كوچك كننده بيني
    X بستن تبلیغات
    گردنبند مرغ آمين